Horbenbrücke

Eggiwil (BE)

Show on a map

Go directly to the technical details

Construction type Covered Bridges
Construction shape Truss
Obstacle Emme (Running waters)
Coordinates 625597 / 194229
Altitude 710m
Built 1834
Other important dates 2009
Max. load 28.0t
Length 45.8m
Span 42.20
Usable width 4.8m
Usable height 4.9
In charge Kanton Bern
Access Passable, Pedestrian
Deck coatings Planks across
Cover types Shingles
Roof forms Saddle Roof
Facade coating Cover strips formwork
Additional technical data (de) 2009 wurde eine Betonbrücke an der Seite dieser Holzbrücke gebaut.
ID 678

Remark [de]

Ausgedient hast Du schöne Horbenbrücke für den Verkehr. Vorallem haben Dir die schweren Brumi zugesetzt, oft hast Du gestöhnt, wir habens gehöhrt. Vielen Dank, dass Du stehen bleiben darfst und sicher noch manchen Wanderer vor einem Gewitter schützest. Auch wirst Du noch viele Brückenfreunde erfreuen können.

Bridge visited or documented in 2011, 2003